Cyberspace - فضای مجازی تهدیدها و فرصت ها

همیشه تو چاه افتادن تقدیر ما نیست بلکه تقصیر ماست.

فراط در بازیهای اینترنتی= مرگ الکترونیکی نوجوانان


 
به گزارش سرویس زنان جهان نیوز، خشونت نوجوانان یکی از بزرگترین مشکلاتی است که دانشمندان در هزاره جدید با آن مواجه می‌باشند.

عوامل مؤثر خشونت در نوجوانان ،ناشی از خشونتی است که در دوران کودکی در تلویزیون و فیلم‌ها نگاه کرده اند ،و  نوع خاصی از موسیقی گوش می‌دهند،و با کاربرد نامحدود و کنترل نشده ی اینترنت و بازیهای ویدئویی و بازیهای Coin-Up خشونت آمیز بدان مبتلا می گردند.

گزارش جدیدی مبتنی بر 30 سال تحقیق و بررسی به عمل آمده از چهار سازمان بهداشت ملی آمریکا (انجمن پزشکی آمریکا،آکادمی طب کودکان آمریکا،انجمن روانپزشکی آمریکا و آکادمی روانپزشکی کودک و نوجوان آمریکا،اظهار می‌دارد که ارتباط مستقیمی میان خشونت در رسانه ها و خشونت در کودکان وجود دارد.


این در حالی است که هر روز شاهد این موضوع هستیم که بازیهای اینترنتی خشونت آمیز به عنوان شکلی از رسانه‌های جمعی الکترونیکی و نفوذ و تأثیر آن بر کودکان و نوجوانان بیشتر می شود .

پژوهشگران بر این باوراند که کامپیوترها و بازیهای کامپیوتری درحال حاضر به بخشی از نسل جدیدی از این نوع بدل گشته است که درحال رشد و ترقی می‌باشد.اگرچه ممکن است این مقوله حقیقت داشته باشد،آنچه که نگران کننده است این است که کودکان زندگی‌ خود را از دست داده و رو به زوال و افول می گذارند.


این مرگ در واقعیت به حقیقت نمی‌پیوندد و مربوط به درد فیزیکی که بتوان آنراتحمل نمود،نمی‌شود.بلکه بنا به نظرکارشناسان این نوع مرگها،مرگهای الکترونیکی می باشد که بطور غیرواقعی برصفحات نمایشگرهای کامپیوترهای خانگی به وقوع می‌پیوندد.


براساس نظریه آموزش اجتماعی،کودکان ممکن است اعمال تهاجمی و پرخاشگرانه را همانگونه که در رسانه‌های الکترونیکی مشاهده می‌نمایند،تقلید نمایند.

شایان ذکر است که کودکان ممکن است فراگیرند که خشونت روش مفید و کارآمدی برای حل مشکلات شخصی است.
در محیط‌های ویژه آزمایشگاهی محققان دریافتند که کودکان می‌توانند به منظور انجام اعمال خشونت آمیزتر در نتیجه قرار گرفتن در معرض رفتار خشونت آمیز در فیلم یا تلویزیون تشویق و ترغیب شوند.

گفتنی است رابطه میان مشاهده خشونت کودکان و نوجوانان در بازیهای خشن اینترنتی و فیلم های خشن اثبات شده است و این موضوع باعث وابستگی و تعلق آنها را به تلویزیون افزایش می دهد.از طرفی این کودکانن که از نظر علمی درسطح پایین‌تری قرار داشته، و نیز ازمهارتهای اجتماعی توسعه یافته‌ برخوردار نبوده و در تخیل خود خشونت را تجسم می‌نمایند،به نشان دادن و بروز خشونت و پرخاشگری بیشتر تمایل نشان می‌دهند.
  • zahra lotfi

نظرات  (۱)

سلام
ممنون از توجهتون به رزمنده ی مجازی
یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
بایگانی